REVIEW: GUILTY PLEASURES KOOKBOEK

Guilty Pleasures is een kookboek vol lekkere maar vooral onweerstaanbare recepten, geschreven door Sabine Koning van ohmyfoodness.nl
Zoals de titel al zegt, is het niet een kookboek voor dagelijks gebruik. Sabine: ” In dit boek geen ruimte voor salades, suikervrije recepten en superfoods.” Want om eerlijk te zijn, zijn er al talloze kookboeken die over gezond eten gaan. Dit boek is het tegenovergestelde daarvan, en dat maakt het juist zo heerlijk om erin te bladeren en eens lekker ongezond te zijn. Eens in de zoveel tijd mag het wel vind ik.
12992104_1177749488903442_1085569451_n
Het boek is ingedeeld in 8 hoofdstukjes:

1. Fastfood Friday
2. Dude Food
3. Perfect Pie’s
4. Fingerlicking Five
5. Sexy Sweets
6. 180 Degrees To Heaven
7. Happy Homemade
8. Delish Desserts

Een kleine selectie van de recepten:
Jack Daniels Spareribs, Mac & Cheese, Spekkoek, Red Velvet ijstaart, Churros.

Dit klinkt goed he ..

Laatst heb ik een recept uitgeprobeerd, namelijk de Mac & Cheese. Dit klinkt vrij simpel, maar er zijn zoveel variaties mogelijk met dit gerecht. Zo heb ik bijvoorbeeld chorizo vervangen door kipfilet en er champignons en courgette blokjes aan toegevoegd. Dit was zo heerlijk! In het recept stond dat je het moest afmaken met stukjes mozzarella, oh wat smaakte dit goed! Er zat al natuurlijk kaas doorheen en de mozzarella maakt het al helemaal af, echt om te smullen 🙂
13023478_1177750888903302_1940496299_n.jpg
Ik vind dat het boek duidelijk en vlot is geschreven. Sabine deelt haar ervaringen en geeft handige tips. De foto’s zijn prachtig en het boek is superleuk geïllustreerd. De recepten zijn over het algemeen redelijk te doen het is allemaal niet al te ingewikkeld.

12992832_1177750882236636_134666213_n
Chocolate Ice Cream Float….*kwijl*

13022470_1177750912236633_1922876365_n
Chocolade lava-cake… dit is echt heaven!

Oh, oh en zo gaat het maar door! Niet makkelijk om een recept uit te kiezen moet ik zeggen want alles klinkt heel lekker in de oren. Ik ben erg blij met deze kookboek en kijk er regelmatig in, al is het misschien niet om een guilty recept na te maken, dan wel voor inspiratie.

12992270_1177751878903203_233652502_n.jpg
Conclusie:
Ik vind dit een prachtige boek met mooie foto’s en onweerstaanbare recepten, het is vlot en duidelijk geschreven. De recepten zijn niet moeilijk om na te maken en je kunt er veel inspiratie op doen. Ik zou zeker een tweede boek ervan kopen, mocht ie uitkomen. Het enige minpuntje vind ik dat sommige recepten te veel tekst bevatten en dat er niet een hoofdstukje is over bijvoorbeeld bepaalde ingrediënten die altijd handig zijn om in huis te hebben.

EAT WHAT YOU WANT.
& IF SOMEONE 
LECTURES YOU ABOUT IT,
EAT THEM TOO.

Wat is jou guilty food pleasure? Ik ben benieuwd!

Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.09.25

3 gedachtes over “REVIEW: GUILTY PLEASURES KOOKBOEK

Geef een reactie

