NETFLIX FAVORIETEN

Mmm..zal ik er nog eentje kijken? Oké nog eeeeeeen en dan stop ik. Echt. Maar voor je het weet ben je een aantal afleveringen verder. Herkenbaar? Bij mij wel in ieder geval. Soms zit je helemaal verdiept in een serie en plotseling word het afgebroken op een wel heel spannend moment en dan wil je natuurlijk niets liever dan de volgende aflevering kijken. Hieronder deel ik mijn favoriete series. 

tumblr_static_tvd.jpg
The Vampire Diaries
Telkens als ik iets op Netflix aan het kijken was, kreeg ik The Vampire Diaries als een suggestie. Ik dacht telkens dat het een slechte serie over vampieren was met veel bloed, want de film Twilight vind ik dus helemaal niks aan. Na enige twijfels ben ik toch maar een aflevering gaan kijken. En WAUW!!! Dit is totaal iets anders dan wat ik voor ogen had. Ik werd al snel helemaal meegetrokken in het verhaal en al gauw had ik er een nieuwe verslaving bij! (Echt waar, Twilight is hier niks bij!)

Het verhaal
Wanneer een nieuw schooljaar van start gaat, leert Elena Stefan kennen. Al gauw merkt zij op dat hij mysterieuze trekjes heeft en ze wordt nieuwsgierig naar hem, ze komt er al snel achter dat Stefan een vampier is. Maar wel een goede vampier, want Stefan drinkt namelijk geen mensenbloed. De twee worden verliefd en krijgen zelfs een relatie. Ondertussen worden er lijken gevonden die door een ”beest” zouden zijn aangevallen. Stefan krijgt het vermoeden dat het zijn broer Damon is geweest, die in tegenstelling tot Stefan geen lieverdje is. Jaren geleden waren de twee broers verliefd op dezelfde vrouw, Katherine. Sindsdien hebben ze elkaar tijden niet gesproken, tot op het moment dat Damon in de gaten krijgt dat Elena sprekend op Katherine lijkt. TVD speelt zich af in een kleine dorp, genaamd Mystic Falls die een rijke geschiedenis heeft. Zo leven er niet alleen de vampiers maar ook heksen en weerwolven. Er worden zo nu en dan flash backs weergegeven om het verhaal beter te begrijpen. Dit zijn prachtige momenten uit verschillende eeuwen. Want de Salvatore broers zijn natuurlijk al jaren oud, ook al zien ze er niet zo uit 😉

tumblr_lqc6t4kUDM1qml8ulo1_250     tumblr_lqc6t4kUDM1qml8ulo2_250

Hoofdrollen
Nina Dobrev, Ian Somerhalder, Paul Wesley, Katerina Graham, Candice Accola, Joseph Morgan, Michael Trevino, Zach Roerig, Steven R. McQueen

Pluspunten +
Pakkend verhaal, mysterieus, verassend, goede acteurs, humoristisch, mooie omgeving/locaties (!!!).

Minpunten
Aan het begin misschien een beetje eng/vies.

 

originals.jpg
The Originals
Deze serie is een spinoff van The Vampire Diaries. Een soort vervolg maar dan gaat het voornamelijk over de originele vampiers familie ”Mikaelsons”. Als je The Vampire Diaries hebt gevolgd, dan is dit zeker een leuke opvolger. Zo duiken wij in het verleden van de strijdlustige hybride-vampier Klaus en leren we de eerste, eeuwenoude vampiers kennen.

Het verhaal
Aan het begin van de serie word er bekend gemaakt dat weerwolf Hayley zwanger is en het kind zou dragen van Klaus. Maar vampieren kunnen echter geen kinderen krijgen. Hayley komt in gevaarlijke situaties terecht. Ondanks dat ze de baby als een vervelend gevolg ziet, wordt ze gehecht aan het kind doet er alles aan om de baby te beschermen.

Wanneer Klaus het gerucht doorkrijgt van de baby, keert hij terug naar New Orleans, de stad die hij in feite heeft opgebouwd maar die hij achter zich heeft moeten laten vanwege zijn wraakzuchtige vader. In zijn afwezigheid heeft Marcel de stad overgenomen en heeft hij dus de controle erover, net zo als dat hij controle heeft over de heksen. Klaus doet er alles aan om de stad weer voor zich te winnen. Ondertussen hebben de heksen hun eigen plannen…

tumblr_mvu5gidEfG1qacbojo2_250.gif
Hoofdrollen:
Joseph Morgan, Daniel Gillies, Claire Holt, Phoebe Tonkin, Charles Michael Davis, Leah Pipes, Danielle Campbell

Pluspunten +
Spannend, goede acteurs, verassend, mooie omgeving/locaties (!!!).

Minpunten
Af en toe eng/vies, langdradig.

65bbb3b8-ac2e-4912-8e44-1e821a254a77.jpg
Pretty Little Liars
Ik wist niet wat ik van deze serie moest denken aan het begin, ik weet nog dat het me eng maar ook spannend tegelijk leek. Bij deze serie word je op een bepaalde wijze zó meegesleept dat het moeilijk blijft om niet verder te kijken. Door onverwachte wendingen in het verhaal wil je meer, en meer en meer….en meer.

Het verhaal
Na de 5c3ee89facb543216e753f9aedece10averdwijning van de queen bee, Alison, krijgen de meiden mysterieuze en dreigende smsjes van een persoon die zichzelf ”A” noemt. ”A” kent al hun diepe geheimen en dreigt ze dan ook bloot te leggen als de meiden niet doen wat deze ”A” persoon hen voorlegt. De meiden proberen hun levens normaal te leven ondanks de nare smsjes en acties waarmee de ”A” hen chanteert. Ondertussen proberen ze te ontrafelen wat er met hun vriendin Alison is gebeurd.

Hoofdrollen
Sascha Pieterse, Shay Mitchell, Ashley Benson, Troian Bellisario, Lucy Hale, Janel Parrish, Tyler Blackburn, Keegan Allen, Ian Harding

Pluspunten +
Spannend verhaal, goede acteurs, humoristisch, pakkend.

Minpunten
Soms ongeloofwaardig, eng.

4210261.jpg
The Paradise
Dit is geloof ik de eerste serie die ik heb gevolgd. The Paradise is een Britse kostuum drama dat word afgespeeld in het jaar 1875. Op zijn tijd vind ik zo’n genre heerlijk om te kijken. Eigenlijk, nee..dit zeg ik niet juist, ik vind genre helemaal geweldig om naar te kijken!!! Vooral om de prachtige kledij en de omgeving. Dit maakt de serie extra interessant, omdat het niet zo’n typische serie is.

Het verhaal
Het verhaal gaat over Denise, een jonge vrouw dat uit een klein dorpje Peebles naar Schotland komt om daar te werken in de kleine stoverij zaakje van haar oom. Aan de overkant van de straat wordt de eerste warenhuis geopend. Denise loopt naar binnen en wordt betoverd door al het moois, ze besluit om te solliciteren naar de functie als verkoopster op de dames afdeling. De andere meiden en de afdelingshoofd zien haar niet zitten omdat ze maar een arm meisje is uit een kleine dorp en zich niet zo kleed als de rest. De eigenaar van het warenhuis, John Moray staat erop om het meisje een kans aan te bieden door een maand een proeftijd op te stellen. Al gauw komt Denise met de mooiste en inspirerende ideeën om de verkoop te verbeteren. Denise leert de meiden beter kennen en ze beginnen haar steeds meer te accepteren. Net zoals John Moray, waar ze stiekem een oogje op heeft.


Hoofdrollen
Joanne Vanderham, Sarah Lancashire, Patrick Malahide, Elaine Cassidy, Emun Eliott, Peter Wight

Pluspunten +
Pakkend verhaal, romantisch, goede acteurs, meeslepend, mooie kostuums/omgeving, Schots accent.

Minpunten
Bestaan uit 2 seizoenen, soms gebeurt er veel in 1 aflevering.

Once upon a time
Once Upon A Time
Ik heb enige tijd getwijfeld of deze serie wat voor mij zou zijn. Na de afloop van de serie die ik heb afgekeken heb ik toch besloten om een aflevering te kijken. O en wat is dit toch een mooie en interessante verhaal! Iedere aflevering gaat weer over een andere personage, maar toch ook weer niet. Het is magisch en zeker leuk om naar te kijken, sprookjes die je als kind las, maak je nu mee door een heel andere bril!

Het verhaal
Wanneer Emma Swan 28 word, krijg ze bezoek van Henry. Henry is haar zoon, die ze 10 jaar geleden heeft afgestaan ter adoptie. Ze brengt hem terug naar zijn huis waarvan hij weggelopen is om haar te vinden. Ondertussen vertelt Henry over zijn sprookjesboek en dat hij ervan overtuigd is dat Emma de dochter is van Sneeuwwitje en Prins Charming en dat Emma de enige is die de vloek kan verbreken die de Boze Koningin heeft uitgesproken. Want iedereen die in Storybrooke woont is volgens de jongen een sprookjes figuur, niet wetend wie ze echt zijn. Emma gelooft er natuurlijk niks van, totdat ze een aantal bewoners van de stad tegenkomt. Haar nieuwsgierigheid word groot en ze besluit om in Storybrooke te blijven.

Hoofdrollen
Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrila, Josh Dallas, Robert Carlyle, Jared S. Gilmore

tumblr_lumx8wHNWU1qccm57o1_r1_500

Pluspunten +
Betoverend mooi verhaal, verassende wendingen, de bekende sprookjes figuren bekijk je door een heel andere bril!

Minpunten
Ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken

Gossip-Girl
Gossip Girl
Tja wie kent de Gossip Girl niet? Net zoals de Mean Girls, is dit echt een serie dat ieder meisje moet hebben gezien. Ik weet nog dat ik alle 6 seizoenen in de zomervakantie heb afgekeken haha, echt niet normaal. Maar het is dan ook zó leuk! Zeker een keer kijken. I know you love me, XOXO – Gossip Girl

Het verhaal
Het verhaal gaat over een aantal rijke tieners die leven aan de Upper East Side, New York. Ze worden allemaal lastig gevallen door de ”Gossip Girl” dit is de persoon die achter alle smsjes schuilt en achter alle schandalen aan gaat en ze dan ook bloot legt op haar blog. Hoe je dit merkt? De mobieltjes gaan vlak achter elkaar af en niemand weet wie er achter deze sappige roddelblog zit. Spannend!

tumblr_n0xyulhJRq1tnxoqso1_500

Hoofdrollen
Blake Lively, Chase Crawford, Leighton Meester, Penn Badgley, Taylor Momsen, Ed Westwick, Jessica Szohr, Kelly Rutherford, Matthew Settle, Kaylee DeFer

Pluspunten +
Goede acteurs, leuk verhaal, romantisch, humoristisch.

Minpunten
Kan ik haast niet bedenken..

 

homeland-14.jpg
Homeland
Ik zou zelf aan deze serie nooit zijn begonnen. Misdaad en criminaliteit is niks voor mij qua series/film, ik kijk liever naar een feelgood verhaal met een happy ending. Maar dankzij mijn vriend zijn wij er toch aan begonnen samen. En ik moet zeggen dat ik er iedere keer weer zin in had om te kijken. Hoe bizar is dat. Het verhaal is pakkend en blijft je aandacht vasthouden. Claire Danes speelt een sterk vrouwelijke rol in deze serie.

Het verhaal
Carrie is een CIA agente die na een waarschuwing van een informant er heilig van overtuigd is dat Nicholas Brody (toenmalige marinier, die nu word gevangengenomen), overgelopen is naar een terreur organisatie en werk levert voor de werelds grootste crimineel. De Amerikaanse Overheid en de CIA ziet de marinier als een oorlogsheld.

Carrie bedenkt samen met Saul Berenson een plan om Nicholas in de gaten te houden en zo een aankomend terroristische aanslag te voorkomen.

Hoofdrollen
Claire Danes, Mandy Patinkin, Damian Lewis, Morena Baccarin, Rupert Friend, F. Murray Abraham, Jackson Pace, Morgan Saylor, Diego Klattenhoff

tumblr_mv04lqC2kN1s5iu5qo1_500.gif

Pluspunten +
Spannend, meeslepend, prachtig acteerwerk, sterk verhaallijn.

Minpunten
Schokkend op sommige momenten.

Ben jij bekend met de bovengenoemde series? Of heb je een leuke aanrader? Let me know!
Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.09.25

6 gedachtes over “NETFLIX FAVORIETEN

  1. Oke wij hebben precies dezelfde smaak leuk om te zien haha! ik ben nu Homeland aan het kijken met mijn vriend! The vampire diaries staat bij mij ook bovenaan en the originals vond ik later pas goed worden, het begin vond ik wat minder, Alleen zie ik klaus nu heel anders dan in the vampire diaries haha.

    Verder vind ik pll ook echt geweldig! een hele pakkende serie en hoelang kunnen ze A geheim houden geweldig! Once upon a time vond ik ook echt een heel leuk verhaal om naar te kijken, maar ook daar moest ik echt inkomen!

    Nu moet ik alleen een andere serie gaan kijken want The Client list (waar ik niets van verwachtte was ook zo spannend dat ik twee seizoenen al heb afgekeken haha)

    http://www.Rachelkromdijk.nl liefs en een fijne week verder

    Liked by 1 persoon

    1. Wat leuk dat jij ook dezelfde smaak hebt! Dat hoor ik niet zo vaak 😀 De Client List heb ik ook afgekeken en vond ‘m niet helemaal geweldig maar best oké, het kijkt gewoon lekker weg.

      Like

Geef een reactie

