20 FOOD QUESTIONS TAG

Food! Ik word er altijd zo blij van, er is ook zoveel lekkers om uit te kiezen. Omdat ik van eten en koken hou vul ik graag deze tag in. Lees je mee?

1.  Wat is je favoriete ontbijt?
Ik ben heel slecht in ontbijt. Vaak sla ik het dan ook over… Maar, op een vrije dag geniet ik graag van een bananenpannenkoek met chocoladepasta en fruit.
6a00d8358081ff69e2017d425aa8a5970c-800wi.jpg

2. Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Gerookte zalm met honing mosterd saus en sla.

3. Soep of salade?
Beiden zijn erg veel zijdig. Ik denk dat ik voor soep ga, omdat het wat meer vult en heerijk warm is tijdens een koude dag. Blender soepjes zijn mijn favoriet.

4. Wat is je favoriete kookboek?
Echt een favoriet heb ik niet, voor een recept kijk ik graag in meerdere kookboeken of site’s. Boeken waarin ik graag blader zijn de ”Guilty Pleasures” van Sabine Koning ( review ) en ”Gewoon wat een studentje ’s avonds eet” van Leonie ter Veld. AH allerhande en Jumbo hebben ook heerlijke inspiratie.

5. Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer zoet. Ik zou niet op alleen maar zoete dingen kunnen leven.

6. Welke keuken (land) is je favoriet?
Italië, vanwege de pizza’s en de pasta’s! Wokken vind ik ook lekker.

7. Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Aaaah…het zijn er eigenlijk te veel haha! Als ik zin in snoep/chocolade heb dan eet ik graag een Raffaello, Ben&Jerry’s ijs in de NY smaak , pure chocolade pinda rotsjes of de tiramisu. Voor de rest vind ik Oreo’s en Dorito’s chips in de smaak Cool American, in combinatie met de salsa dip echt het einde!

large

8. Wie is je grootste inspiratiebron?
Ik denk toch wel mijn mama. Vaak denk ik tijdens het koken, hoe zou zij het hebben gedaan?

9. Thuis koken of uit eten gaan?
Op een gegeven moment ben ik het zat om te koken, maar gelukkig wisselen mijn vriend en ik van de kook diensten haha 🙂 Eens in de zoveel tijd vind ik het super leuk om uit eten te gaan, je lekker laten verwennen en genieten van de sfeer.

10. Wat is je lievelings restaurant?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Griekse restaurant, Irodion. De sfeer is er gezellig en het eten vind ik er altijd super lekker! Naast de Griek vind ik sushi hapjes ook erg lekker, en dan voornamelijk de Shabu Shabu restaurant. De hapjes zijn suuuuper jammie net zoals de toetjes, je hebt er bijvoorbeeld Oreo ijs en Indonesische spekkoek.

11. Boodschappen doe ik bij…
De Jumbo omdat dat het dichtstbijzijnde supermarkt is en ik precies weet waar alles staat, zo zijn de boodschappen snel gedaan!

12. Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Pff, dat zijn er echt te veel om op te noemen. Voornamelijk mijn mama’s kookkunsten.

13. Wat is je favo cocktail?
Mojito, lekker fris!

14. Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Thee, ik drink op zijn minst 3 kopjes thee op een dag.

tumblr_lpoez62vV41qh7erjo1_500.jpg

15. Mijn favo snack is…
Yoghurt met bananen stukjes of blueberries. En de snacks die ik al eerder opnoemde bij de guilty pleasures.

16. Wat zit er op jouw pizza?
Tonijn of pulled pork.

17. Wat lust je echt niet?
Spinazie, geitenkaas, olijven, stamppot, lam.

18. Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Volgensmij heb ik nog geen gekke dingen gegeten.

19. Wat staat er op je food bucket list?
Om de wat moeilijkere gerechten uit te proberen qua koken.

20. Ik kan niet leven zonder…
Tonijn, thee, crème fraiche.

ae8ebb20-7907-0133-9073-0e17bac22e39.gif

Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.09.25

5 gedachtes over “20 FOOD QUESTIONS TAG

  1. Wat een leuke tag! Ik hou ook echt van eten. Shabu shabu is echt een heerlijk restaurant! Grappig dat je ook een breakfast skipper bent. Mij lukt het ook meestal niet, maar inderdaad in het weekend lekker uitgebreid;)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

